Budget og kontingent

Penge
Budget for det følgende kalenderår og budgetoverslag for det næstfølgende kalenderår samt kredskontingent og kontingentramme for perioden 1. juli og 2 år frem

Budgetbemærkninger til år 2025 og forslag til kontingent for perioden 1. juli 2024 til 30. juni 2025

• Kontingentet til Randers Lærerforening og Danmarks Lærerforening foreslås hævet fra kr. 295,-. til kr. 315,- pr. måned for alm.- og dobbeltorganiserede medlemmer. Pensionisternes kontingent foreslås hævet fra kr. 45,- kr. til kr. 50,- pr måned. Kontingentet for særlige medlemmer foreslås hævet fra kr. 60,-. til kr. 66,- pr måned.
  • Medlemskontingentet er beregnet på grundlag af 809 medlemmer i fraktionerne 1 og 2, samt 180 kontingentbetalende medlemmer i fraktion 4.
  • AKUT-bidraget er beregnet på baggrund af 27 tillidsrepræsentanter og 1 fællestillidsrepræsentant.
  • Øvrige poster er reguleret under hensyn til de forventede udgifter i 2025
  • Det skal bemærkes, at udgiften til kontingent til FH-Østjylland (Fagbevægelsens Hovedorganisation) er på kr. 35,- pr. medlem om året. Randers Lærerforening bidrager med kr.  10,-. og Danmarks Lærerforening bidrager med kr. 25,- pr. medlem.

Forslag om kontingent fra 1. juli 2024 (Kontingent til DLF er udgiften pr. måned januar 2024)

DLF

KREDS

I alt

Alm. Medlemmer

229,-

315,- (295,-)

544,- (524-)

Dobl.org i Dansk Psykologforening

229,-

315,- (295,-)

544,- (524-)

Særlige medlemmer

98,-

66,- (60,-)

164,- (158,-)

Pensionister

77,-

50,- (45,-)

127,- (122,-)

Budgetbemærkninger til år 2026 og forslag til kontingent for perioden 1. juli 2025 til 30. juni 2026

• Der foreslås en kontingentramme – hvilket betyder, at kredsstyrelsen har mulighed for at fastsætte en forhøjelse af kontingentet på op til – på kr. 15,- pr. måned for alm.- og dobbeltorganiserede medlemmer. For pensionisterne foreslås en kontingentramme på kr. 8,- pr. måned. Kontingentrammen for særlige medlemmer foreslås på kr. 10,- pr måned.
  • Øvrige poster er reguleret under hensyn til de forventede udgifter i 2026
  • Det skal bemærkes, at udgiften til kontingent til FH-Østjylland (Fagbevægelsens Hovedorganisation) forventes at være på kr. 35,- pr. medlem om året. Randers Lærerforening bidrager med kr.  10,-. og Danmarks Lærerforening bidrager med kr. 25,- pr. medlem.